dimecres, 29 d’abril del 2009

A l'escola o a la cua de l'INEM


El directiu de la Fundació Bertelsmann Stiftung i assessor del govern alemany Josef Janning, dimarts a Barcelona, va dicatar una conferència organitzada pel Centre d'Estudis Jordi Pujol dins del cicle L'Europa de la crisi.

També va ser entrevistat a la contra de La Vanguardia i, entre altres, va donar un missatge molt clar: La única salida duradera al paro en una economía ya madura como la española es la educación: España debe ir al colegio o a la cola del paro. Sólo queda invertir masivamente en formación de la población general y de los parados en particular o esperar a que vuelva a producirse otra burbuja. Es mucho más efectivo incluso a corto plazo invertir en talento y conocimiento que en piedras. Yo soy keynesiano, pero no creo tanto en las obras públicas como en las infraestructuras de la mente. Las nuevas tecnologías crean más empleo que la construcción.

El missatge no pot ser més clar i, si més no per a alguns, evident. En farem cas? Altra cop ens remet a dos interrogants d'aquests mesos: la LEC i el finançament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada